Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 20, 2010

Mengenal Sahabat...

Lately, sukar untuk menilai seseorang yg dikenali itu sekadar dikenali, kawan atau sahabat..
Ada yang hanya kita kenali, sekadar tahu nama, pastu add dlm Facebook, bertanya kabar sedikit, sampuk menyampuk skit dalam wall dia..itu dikira dikenali..

Kawan pulak, dlm konteks, boleh share rasa, boleh citer skit2 hal-hal yg berlaku dalam hidup kita dalam satu-satu hari..

Sahabat, bagi aku, dalam diri aku sendiri, boleh dibilang dengan jari..
Boleh berkongsi rasa, boleh menduga jiwa..
Khabar baik dikongsi bersama, yang sedih, menangis juga..

Tapi kini, bersahabat di Facebook mengajar aku, bahawa sebarang perkongsian itu tidak lagi menunjukkan tahap keprihatinan kita, terhadap perasaan sahabat kita yg lain.. tetapi apabila berkongsi di Facebook, kadang kala membawa kita ke arah mengaibkan orang...

Dengan itu, belajarlah untuk share perkara2 yg tidak berkaitan dengan sesiapa pun, termasuk suami/isteri, anak2, ibubapa, sedara mara..

Dalam beberapa kes aku rasa agak terganggu dengan few video yg telah dishare oleh 'sahabat2 aku dan juga sahabat2 en.somi' yg aku rasa telah melanggar batas2 dalam rumahtangga, tatatertib dan kelakuan manusia..

Yang juga bagi aku SGT KURANG SOPAN...


No comments:

Post a Comment