Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 20, 2010

Retreat = Treat Youself!!!

Tiba2 aku rasa sgt tak puas hati.

Pada satu ketika kata DIA di Cameron Highlands.. aku suka ok, sbb fav spot aku..

Tiba2 kata DIA kekurangan $$ makanya layak di Vistana Hotel sahaja.. aku ok juga...

Tiba2 lagi, dan tiba2 buat sekian kalinya, di situ sahaja...oh sungguh dukacita khabarnya..

Kami hanya layak di sana.. apakan daya, kami2 ini hanyalah KULI sahaja..
bukan setaraf mereka..
yg layak travel dengan Business Class..
menginap di bilik hotel yg mahal2 (Suite dan sbgnya)..
Selayaknya kami disitu sahaja..
setaraf dengan kedudukan kami, yg serendah ini..

Kata DIA, kami harus belajar bersyukur,
Kita cukup makan, ada orang tak makan,
kita cukup pakai, ada orang tak cukup kain (seksi kot terjemahannya)
Kita selesa semuanya, ada orang nak tido pun merempat..

Ok, bersyukur ok.. kawan2 suma, aku nasihatkan ni, BERSYUKUR...

Alhamdullillah, bersyukur aku ke atas semua rezeki dan limpahan kebahagiaan yg telah dikurniakan olehNYA..

tapi aku tetap tak puas hati dengan DIA di atas...


Bilik Mandi di Grand Suite, Grand Borneo Hotel, Kota Kinabalu.


2 comments:

  1. Salam kenal. Terima kasih kerana sudi ke blog saya baru2 ni.

    Memang semestinya kita bersyukur. Jika kita bersyukur nescaya Allah akan tambah nikmatNya.

    Siapa DIA tu?

    ReplyDelete
  2. DIA..
    insan pertama yg interview ku di sini...
    dia....
    yg bg hadiah masa ku kawen..
    dia...
    yg selalu bermuka2 bila briefing ku....
    dia....
    yg tak penah dia pikiaq kot, x pakai duit dia pun kita leh pi jalan nek flight n dok hotel best!!

    ReplyDelete