Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Monday, September 28, 2009

Summary Raya 2009

malas daku nak taip panjang2,

ni je summary raya daku..

Pagi sehari sebelum raya, aku mop lantai, elok2 ja abis,
aku sendirik yang jatuh tergelincir,
lebam kat tangan, pecah container isi baju faris..kekeke..
klu tak pecah, tak nama anak gajah la kan..kahkahkah..

petang raya, ramai2 dok menghadap itik angsa,

malam tu berbuka dengan juadah hidangan ari raya..hahaha..
sudah hentam siap2 la.. nasi impit, sambal udang, kuah satay,
rendang ayam, rendang daging

paling best kali ni, aku try sendiri rendang daging resepi mak mentua aku..
sedap, cuma kurang kick, perlu sedikit pembetulan..

raya pertama -
bangun pagi2 raya kat umah aku dulu..
suma orang p sembahyang raya,
aku sorang ja dok umah, jaga anak2,
moga2 aku pun dapat pahala gak, berbakti pada keluarga..
petang, baru bertolak umah mak mentua..
bukan salah aku lambat,
tapi salah en somi yg p me'lena'kan dirinya dari pukul 2 sampai pukul 4 ptg...



raya kedua -
open house umah cousin aku..
dekat ja ngan umah, tapi aku posing pakai baju raya jugak..
balas dendam taun sudah..
(taun sudah aku berkain batik ngan bert-shirt hitam ja)


raya ketiga-
semi-open house umah daku,
perancangan last minit. sbb tak plan,
dlm tak plan tu pun, ramai jugak yg menjelmakan diri..
dah konsepnya umah terbuka, takyah jemput2, sila la ziarah menziarahi..
sapa yg langkah kanan, dapat la merasa bihun sup mak aku yg best tu..
pukul 10mlm baru selesai. abang angkat aku pun baru sampai dari kolumpo..

raya keempat -
raya rumah bakal biras daku kat sungai petani,
ini biras adalah merangkap bakal adik ipaq en.somi,
yg membawa maksud telah mengikat tali pertunangan dengan adik ipaq aku..

raya kelima -
mak masak nasi beriani, sedap oooo..
ada kejadian kurang best..
satu2 nya kejadian yg telah men'spoil'kan mood raya aku...
sapa malas tkyah makan ok..
sila makan di rumah sendiri, ada aku kisah..

raya keenam -
lepak kat rumah je, geng lelaki suma g fishing, aku sgt geram..
termiss kenduri umah sara..huhuhuhu..salah sapa? aku kah??
pengubat hati, mak masak laksa..syedaappp...

raya ketujuh -
lepak umah lagi, geng lelaki g fishing lagi...
kali ni di bawah jambatan pulak,
geng pompuan suma p makan johnny's n Jco kat QB..

raya kelapan-
lepak umah lagi..
haih, sgt bosan la plak raya, sis1 n sis3 bertolak balik ke kolumpo..

raya kesembilan -
aku kena KEEEJJJAAAAAA....
aarrrrggghhhhhhhhh..

ketensionan itu membawa hingga ke hari ini..huhuhu..

kesimpulan raya aku:

SANGAT BEST............

duit raya anak2 tak kira lagi.. lepas kira mesti lagi best..hahhahaha..

2 comments: