Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, October 1, 2009

Pesanan...

Pada hari pertama aku mula kerja disini,
aku bertugas di bawah seorang bos yg cukup tegas,
arif dalam tugas beliau, jugak celik dlm ilmu agama.
Setelah aku semakin menguasai tugas yg digalas di bahuku,
Tugasan yg memerlukan ketelitian dan tahap kerahsiaan yg tinggi
(wah..bunyik cam hebat giler keja haku)
beliau telah menitipkan satu pesanan buat bekalan aku di masa hadapan.
"Jangan sesekali kita mungkir dengan kerja kita,
mungkin boleh terlepas dari hukum dunia,
hukum akhirat nanti, tanggunglah sendiri,
saya tiada di sisi kamu untuk membantu..."
aku yg mendengar terkedu, juga faham,
betapa dia memerlukan aku utk jujur dan ikhlas dlm menjalankan tugas itu..
selama 5 tahun sudah berlalu,
aku kira setakat hari ini,
aku telah berjaya untuk menjujurkan diri aku dlm menjalankan rutin harian..
tapi...
tapi...
tapi...
hari ini, atas arahan pihak atasan... aku....??????
huhuhu.. tiba2 saja rasa aku perlu bertukar dengan segera..
mungkin tempat ini dah kurang sesuai untuk orang yg jujur macam aku..(bluwweekk)
tapi siyes, aku rasa mereka telah menyalah gunakan kuasa yg ada..
dan meletakkan aku di dalam dilema..

1 comment:

  1. fuh kak faezah..suspen je ni..berlaku jujur slagi mampu..caiyok!!!!caiyok!!!!hehe

    ReplyDelete