Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 17, 2010

Cuti Hujung Minggu

Dah lama rasanya tak update blog ni..
aku agak kesibukan skit ngan tugasan di pejabat,
disamping satu lagi tugas tambahan pada rutin harian aku
which is menghantar farah ke sekolah..
tiap2 hari Isnin sampai la Khamis, aku kena curik masa 15minit utk keluar n hantar farah..
tiap2 ari jugak, aku kena bayaq balik hutang 15 minit itu.
itu dah jadi adat la kan. utang mesti la kena bayar..
walaupun ada jugak spesis manusia dalam dunia ni, yg berhutang tapi tak reti2 nak bayaq..
apa-apapun, aku harap,
diri aku dan mereka2 yang berada disekeliling aku tidak termasuk dlm spesis ni ok..
hidup tanpa hutang, adalah antara nikmat dunia..

ok la.. aku cam dah lari tajuk dah ni..
beberapa minggu kebelakangan ni jugak, kami tersepit dengan masalah duit skit..hehehe.. poket tak berapa nk boleh recover balik la.. ni suma gara2 gaji awai masa raya  pose aritu..huhu..
merangkai2 smpi dah berapa bulan dah ni.. tak berapa mengizinkan aku dan famili berpoya2..

tapi still, aku n en.somi try jugak spend masa tuk p tempat2 yg free..
ye la penang ni, ada lagi tempat yg aku tak explore lagi..
time ni la masanya nak menikmati keindahan negeri sendiri..

so meh ikut aku jalan2 hujung minggu..
pic2 ni di snap di Taman Botani @ Botanical Garden @ Waterfall, Penang...









faris ngan farah adalah amat suka sekali dengan 'monkey-monkey' di situ..
sekarang ni kat waterfall tu dah ada 'tram', so korang2 yg malas nak berjalan-jalan sambil mengusung anak2 yg kecil tu, boleh la nek tram ni. untuk dewasa RM5 n kanak RM2, baby cam faris, free..

tapi cam biasa la, dah nama pun taman botani, sambil2 bwk anak2 jalan, korang kena jugak berhati2, sbb byk la aksi2 18sx kat sana.. ni yg aku tak gemar bawak anak2 kat tempat2 camni, jenoh dok tapis.. malu la kat pelancong2 yg mai dari luar..

itu je la aktiviti aku sepanjang minggu yg kurang duit ni..
nanti dah byk giler duit aku, aku jalan2 jauh2 skit..

No comments:

Post a Comment