Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 17, 2010

Penang Bird Park, Bandar Sunway, Seberang Jaya

Semalam, en.somi kena kerja, family day tuk ahli koperasi di tempat kerja dia..
so dia kena bertugas mengembleng tenaga tuk menjayakan hari yg ber'sejarah' itu..

disebabkan oleh kebosanan tahap ultraman, aku ngan adik aku pun plan la nak kuaq jalan2..
plan asal nak tengok movie, ADNAN SEMPIT, tapi mak ada hal, nak melawat orang sakit, takleh la nak babysit si faris..

so tukar ke plan B, iaitu p jalan2 ronda2..
destinasi pilihan ialah PENANG BIRD PARK @ Seberang Jaya..

ok la tempat tu, tak besar sgt, tak kecik sgt, tak menarik sgt, tapi takde la tak menarik langsung..hehehe..boleh paham ke?
klu nak dibandingkan dengan taman2 burung yg aku penah p iaitu Jurong Bird Park @ Singapore n Bird Park @ Penang Hill, hak ni kira ranking tengah2 la..
paling best, byk spesis burung kat sini, macam2 ada..
yg memang aku tak penah tengok kat lagi 2 bird park yg aku penah p tu.. tu yg menarik kat sini..

tapi apapun, memang ok la..tuk memenuhi aktiviti di masa lapang..
meh kita tengok pic ok..


mula2 sampai
Tiket dewasa : RM20 sila bw mykad dapat disk. jadi RM15 sahaja
Tiket Farah : RM7.50
Tiket Faris: FOC



Burung merak ni sgt eksen masa orang nak amik gambaq dia, siap posing lagi



Faris dah keletihan, nampak ja bangku tu, terus panjat naik n duduk..

Faris try to feed d bird.

Farah sgt suka bagi burung ni makan, last sekali, burung ni gigit jari dia..
wakakakkakakaka..

No comments:

Post a Comment