Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, March 14, 2009

Brownies

amacam?... nampak sedap tak?

ok, meh aku crita..... rupa jadik.. rasa pun jadik.. tapi termanis skit... nak membuatnya bukan mudah..bagi aku laaaaa..bagi korang yg dah expert memang la senang.. sbb aku ni dlm kategori tak pandai masak... sangat tidak pandai masak.... sib baik my 2 sistas kat SPM tu sudi memberi penerangan yang panjang dan padat... thax to eryne & nana sbb tak jemu2 menjawab pertanyaanku, walaupun soalan yg aku kemukakan amatlah tidak pandai....

sebab apa aku terbuka hati tuk mula belajar masak?.. sbb anak dara kesayangan aku si farah shazana tu dah suka makan.. dan dah pandai makan.. so aku kena la masak..karang orang cakap aku ni ibu tak mithali lak... utk suami, dia belum berani mencuba makanan aku lagi... ada sebab tersendiri kenapa aku tak penah masak utk dia... biarlah rahsia..

Antara resepi turun temurun yang aku dah belajaq dari bonda tercinta ialah:
1. Laksa... wajib ni...fav food aku, suami dan anak dara ku...
2. Udang Tok Sara.. ni resepi dari arwah tok aku..rugi wooo klu tak belajar..pun sbb anak dara aku suka makan hak ni jugak...
3. Sambal Udang makan dengan ketupat... yg ni fav food aku time raya..wajib kena belajar jugak..
4. serunding daging... anak aku suka makan time raya
5. Kuah satay... saja je belajar, kot2 senang nak masak tuk adik beradik aku.. (sbb depa pun sama spesis cam aku jugak..malas masak)
6. Kari ikan... ni masak sbb terdesak.. rasa jadik, tapi cair cam kuah tomyam.. laki aku komplen, tapi makan sampai licin nasi dlm pinggan.. (no komen, aku anggap dia sgt lapar time tu sbb aku malas nak kecik hati)
7. beberapa jenis biskut raya tradisi yg mak aku dok buat....semuanya fav aku n anak dara...

seeeee... kan aku dah cakap, aku masak sbb anak dara aku suka makan.. dan resepi yg aku belajaq suma pun berdasarkan apa yg dia suka makan... n anak dara aku puji masakan aku sedap.. itu yg penting.. klu tak sedap pun orang pedulik apa.. dah sah2 la makanan tu untuk anak dara aku...

nanti bila2 aku masak laksa, aku amik gambaq tunjuk lagi kat korang... sedapppp...aku cakap sedap bukan sebab aku yg masak.. tapi sbb kalau laksa tak sedap, memang aku sendiri pun tak makan... dan juga adik aku yg hantu laksa cam aku pun takkan makan......

itu je la.. len kali senang aku masak lagi ..ok?

No comments:

Post a Comment