Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 7, 2009

Hari Aku Pasti Tiba

penah tak korang semua rasa dikhianati???

dalam hidup aku, ada la beberapa kali aku rasa dikhianati. tapi kli ni aku rasa lain skit.. lebih sakit hati dan sedih...

bila aku tolong orang, aku tak penah berharap dapat balik balasan atas pertolongan aku... aku yakin, balasan pasti ada. tapi kadang2 balasan tiba dalam bentuk2 yg berbeza.. mungkin bila aku tolong orang dengan duit ringgit, Allah balas dlm bentuk kesihatan yg baik buat aku sekeluarga... insyallah.. tak semestinya tolong dengan duit, dibalas juga dlm bentuk duit gitu...

tapi hari ni, tiba2 aku terdengaq yg satu makhluk tuhan ni komen klu dia kaya suatu hari nanti, dia takut aku akan asyik mintak RM100 @ 200 dari dia... eermmmmm.. aku tak berani nak bersumpah...

tapi klu dengan rezeki aku pada hari ni, alhamdullillah, aku lalui dengan penuh kesyukuran, belum ada hari2 dimana anak2 & mak aku kena posa sbb kami takdak duit nak beli makanan..

belum ada hari2 dimana anak aku takleh boleh dipakaikan pampers, sbb kehabisan stok, dan aku takdak duit nak beli...

belum ada hari2 dimana anak aku tak minum susu, sbb susu dah kehabisan stok, dan aku takdak duit nak beli...

aku sedih bila orang anggap klu depa kaya satu hari nanti, aku akan meminta2 dengan depa...

aku sedih sbb orang yg berkata2 itu, penah aku hulurkan bantuan, dengan penuh keikhlasan dihati...

tiba2 aku rasa sgt sedih... nak menangis pun ada... terdetik dihati, mungkin manusia ini, tidak akan pernah merelakan kepala aku diletakkan dibahunya, suatu hari nanti ketika aku ingin menangis... mungkin dia akan bertepuk tangan bila aku jatuh.. mungkin dia lebih bahagia bila aku kecewa...

entah la kenapa, tapi hari ni aku rasa sgt sedih.. sedih..sedih ...sgt sedih... tak penah rasa sedih camni, since ayah aku takdak...aku rasa tersangat lah dikhianati...

tapi aku positif... Hari2 Bahagia Aku Pasti Tiba.. positif..positif... with or without him........

3 comments:

  1. siapakah makluk tuhan paling sengal itu?...
    kenapa dlm byk2 perkara....dia takut hg mintak rmm100/rm200 gan dia? klu dia betoi2 kaya....byk tu kira skit je...bkn byk mana pun..lagi pun kenapa lak hg nk mintak duit dr dia

    ReplyDelete
  2. biarkan saja dia nak kata cam tu Fae...Silap2 Tuhan terbalikkan kekayaan tu kat Fae dan dia plak yg memintak2 nanti...Siapa tahu...kan?

    ReplyDelete
  3. huhuuhuuuuu...
    tetiba rs nk marah, buatkan org aku syg terasa hati..

    x pa.. doakan dia betul² kaya, supaya bila dia kaya, dan kita x minta dr dia, x perlukan dia, kekayaan dia xkan bermkna.....

    tabahkan hati...

    ReplyDelete