Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 27, 2009

Jalan2 carik kasut

aku baru balik dari QB.. hari ni lunch time panjang, tumpang keta ainee (tq ainee, len kali tumpang lagi)..

p QB dengan tujuan nak beli kasut..
aaiihhhhh..susah sungguh nak carik kasut yg berkenan di hati..
nak beli kasut, sbb aku dah lama stopkan hobi beli kasut ni,
sejak kawin, stok kasut2 aku makin kurang...
naper dulu2 aku rasa tak sesusah ini nak mencarik kasut idaman hati..
dolu2 aku boleh pakai kasut jenis apapun.
tapi sekarang ni nak beli kena pilih2 la plak..

antara faktor2 yg buat aku jadi susah nak beli kasut ialah:

1. berat badan - dulu2 kurus, kasut tinggi 3 inci pun aku leh bedal pakai p jalan2, tapi sekarang ni asal pakai kasut tinggi ja aku sakit belakang, nak2 klu jalan jauh2, klu dekat2 tu, aku gagahkan jugak la.. tapi klu jauh, sandal ja la yg menjadi pilihan aku..

2. anak-anak - dulu single, jalan tak bawak 'handbag', pakai kasut camna pun ok.. tapi sekarang ni jalan ngan anak2, kena la pilih kasut yg tak berapa nak tinggi, klu tak susah nak berkejaran dengan depa..lagipun si adik tu kena gilir2 dokong ngan en.somi

3. ekonomi - memandangkan ekonomi dunia sekarang ni tak berapa nak stabil makanya, aku kena kira dengan penuh ketelitian sebelum membuat sebarang proses pembelian. sbg contoh: nak beli sepasang kasut, biarlah boleh dipakai tuk raya + santai2 + ofis...

setelah mengambil kira semua faktor di atas, aku adalah gagal utk membeli sepasang kasut baru pada hari ini..

besok kena ronda p sunshine gak la.. ada one day sale..

2 comments:

  1. selamat la...kali terakhir aku beli kasut..masa dpt duit kutu..beli kasut clarks ...

    ReplyDelete
  2. aku pun dok berkira2 nak beli kasut clark gak..huhuhu.. tapi kena buat bajet dulu...

    ReplyDelete