Ijab & Qabul Termeterai

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 27, 2009

Salam Ramadhan Al-Mubarak

salam suma...
penuh dah ngan sarang labah2 kat blog aku ni..
lama gak aku amik masa nak tulis n-3 baru..
aku ucapkan selamat berpuasa kpd suma sahabat handai kaum muslimin dan muslimat diseluruh dunia..moga2 kita semua mendapat keberkatan di bulan yg mulia ini..
ari ni dah hari yg ke-7 kita berpuasa..alhamdullillah aku berjaya berpuasa.. insyaallah hari ni dapat lagi sehari..
farah stat posa hari isnin yakni hari ke-3 posa.. posa sekerat hari ja dalam kui 11.30 gitu, dia dah sibuk mintak susu, sbb dia tengok adik dia minum susu.. kesian kat dia, aku bagi la dia susu..takpa la..lagipun umur dia baru 4 tahun..
hari selasa dia posa lagi.. hari ni aku keja, so tak leh pantau dia.. aku keja sekerat hari, balik umah, mak aku kata dia dok posa lagi..dah pukui 2.00 pm time tu.. so aku pun pujuk2 la dia, ajak wat keja sekolah (mewarna), ajak sembang2, pastu tidoq, dia jaga dlm kui 5.30pm..masih lagi boleh bertahan, ajak dia main2.. adik minum susu dlm bilik, takot dia nampak..
pastu pukul 6.00++ ayah dia balik, ajak dia g pasar malam, dia nak berbuka ngan satay, turutkan ja la.. nak bagi masa cepat skit berlalu...
dlm kui 7.00 dia dah merengek2 lapaq ayaq, mata pun cam dah nak nangis.. daku ckp ngan dia, sayang klu berbuka, kejap ja lagi, last2 ayah bawah dia g ronda2 lagi.. g 7E beli slurpee... balik aje, letak slurpee dalam peti ais, tolong aku tuang kuah kacang dlm mangkuk, terus orang azan..
byk dia makan nasik aritu.. suka kami suma tengok..
malam tu, abis suma orang yg call, dia mintak duit raya lebih...hahahahha..
acik dia upah sehari posa dapat RM5
daku upah cadar ben10, suh dia pilih sendiri,
ayah janji complete 10 hari posa, dapat kasut roda barbie..
tok mami nak kasik duit raya x-tra..
along ja dia tak berani call, suh mummy yg cakap , sbb dia malu..
arini dia tak posa lagi.. total posa 1 hari..
kekekekeke..

2 comments:

  1. tahniah farah..
    puasa 1 hari penuh bagi gegurl yg berusia 4 thn adalah sgt membanggakan ibu bapa. teruskan usaha

    ReplyDelete